Ξεπερνώντας τον φόβο της διαφήμισης
Γράφει η Όλγα Νεράντζη
Γιατί φοβόμαστε να διαφημίσουμε την επιχείρησή μας (και πώς να το ξεπεράσουμε)
Πόσες φορές έχεις σκεφτεί: «Θα ήθελα να προωθήσω την επιχείρησή μου, αλλά… ντρέπομαι»; Δεν είσαι μόνος. Ο φόβος της απόρριψης, η ντροπή για αυτοπροβολή ή η αμφιβολία για το προϊόν μας κρατά πολλούς πίσω.

Αλλά η αλήθεια είναι απλή: αν δεν μιλήσεις για την αξία που προσφέρεις, κανείς δεν θα τη μάθει.
Ξεκίνα με μικρά βήματα: μια δημοσίευση στα social, ένα email σε φίλους ή πελάτες, ένα post με ένα tip που βοηθά τον κόσμο. Σταδιακά, η αυτοπεποίθηση μεγαλώνει και η προώθηση γίνεται φυσική.
Η διαφήμιση δεν είναι εγωισμός. Είναι ευκαιρία να φέρεις το προϊόν σου σε αυτούς που πραγματικά μπορούν να το εκτιμήσουν. Μην αφήνεις τον φόβο να σταματήσει την επιχείρησή σου!
Η προώθηση μιας επιχείρησης είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη και την επιτυχία της. Ωστόσο, πολλοί επιχειρηματίες και δημιουργοί προϊόντων αισθάνονται δισταγμό ή ακόμη και φόβο όταν έρχεται η ώρα να διαφημίσουν τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα τους. Αυτό το φαινόμενο δεν είναι ασυνήθιστο, και έχει βαθύτερες ρίζες στον τρόπο που οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους και την επιχείρησή τους.
Οι κύριες αιτίες του φόβου
-
Φόβος της απόρριψης
Πολλοί επιχειρηματίες θεωρούν ότι η διαφήμιση ισοδυναμεί με προσωπικό αίτημα αποδοχής. Η πιθανότητα να μην ενδιαφερθεί το κοινό για το προϊόν ή η υπηρεσία τους προκαλεί ανασφάλεια. -
Αίσθημα ντροπής ή αυτοπροβολής
Ορισμένοι θεωρούν ότι η αυτοπροβολή είναι «εγωιστική» ή «ενοχλητική». Η ιδέα να μιλήσουν για τον εαυτό τους ή την επιχείρησή τους μπορεί να τους φέρει σε δύσκολη θέση. -
Έλλειψη αυτοπεποίθησης στο προϊόν
Αν ο επιχειρηματίας δεν πιστεύει πλήρως στην αξία του προϊόντος ή της υπηρεσίας του, δύσκολα θα μπορέσει να πείσει και το κοινό. -
Φόβος αποτυχίας ή κριτικής
Η διαφήμιση μπορεί να φέρει σχόλια και κριτικές. Ο φόβος της αρνητικής ανταπόκρισης ή της αποτυχίας συχνά κρατά τους ανθρώπους πίσω.
Οι συνέπειες της αποφυγής της διαφήμισης
Ο φόβος να προωθήσει κανείς την επιχείρησή του μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις:
-
Περιορισμένη ανάπτυξη και περιορισμένη αναγνωρισιμότητα.
-
Χαμένες ευκαιρίες συνεργασιών ή πωλήσεων.
-
Αίσθημα απογοήτευσης και στασιμότητας.
Πώς να ξεπεράσει κανείς τον φόβο
-
Αλλαγή νοοτροπίας
Αντί να βλέπουμε τη διαφήμιση ως αυτοπροβολή, μπορούμε να τη δούμε ως προσφορά αξίας στο κοινό. Η κάθε προώθηση είναι μια ευκαιρία να βοηθήσουμε άλλους με το προϊόν ή την υπηρεσία μας. -
Μικρά βήματα
Ξεκινήστε με μικρές δημοσιεύσεις στα social media ή με προσωπικές συστάσεις. Σταδιακά, η άνεση στην προώθηση θα αυξηθεί. -
Στήριξη και εκπαίδευση
Η εκμάθηση τεχνικών marketing και η συνεργασία με ειδικούς μπορεί να μειώσει τον φόβο και να αυξήσει την αποτελεσματικότητα. -
Αντιμετώπιση της αρνητικής κριτικής
Είναι φυσιολογικό να υπάρξουν αρνητικά σχόλια. Η εστίαση στις θετικές εμπειρίες των πελατών και η συνεχιζόμενη βελτίωση του προϊόντος βοηθούν να αντιμετωπιστεί η κριτική με ψυχραιμία.
Συμπέρασμα
Ο φόβος να διαφημίσει κανείς την επιχείρησή του είναι συνηθισμένος, αλλά όχι αξεπέραστος. Με την κατάλληλη νοοτροπία, εκπαίδευση και πρακτική, κάθε επιχειρηματίας μπορεί να προσεγγίσει το κοινό του με αυτοπεποίθηση και αποτελεσματικότητα. Η διαφήμιση δεν είναι απλώς μια στρατηγική ανάπτυξης· είναι η γέφυρα που ενώνει την ιδέα σας με εκείνους που μπορούν να την εκτιμήσουν και να την στηρίξουν.
«Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση, αντιγραφή, αναπαραγωγή ή διανομή του περιεχομένου χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια από τη MEDIA LIFE και χωρίς κατάλληλη αναφορά στην πηγή. Η παραβίαση των ανωτέρω διώκεται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί πνευματικών δικαιωμάτων.»